Blog

De dagen worden korter en het weer wordt guurder. Dit kan van invloed zijn op de gezondheid van je neus. Je neus speelt namelijk een belangrijke rol in het filteren van virussen en bacteriën. Elke keer dat je ademhaalt filtert je neus namelijk de lucht die je in ademt. Zorg daarom goed voor je neus als natuurlijk filter. Otrivin* biedt een oplossing voor het hele gezin, voor elke dag in het jaar.

Met goedgekeurde gezondheidsclaims!

Onlangs heeft Rabenhorst vier prachtige functionele, gezondheidssappen geïntroduceerd. Deze hoogwaardige premium vruchtensappen met belangrijke vitaminen en mineralen zijn niet alleen heerlijk van smaak maar zorgen ervoor dat plezier en gezondheid in harmonie zijn. De gezondheidsclaims van deze vier sappen zijn goedgekeurd door de Keuringsraad.

De Manuka-Kanuka honing van de Traay is afkomstig uit de subtropische wouden van Nieuw-Zeeland. De nectar van de honing wordt door de bijen verzameld van de bloemen van de Manuka struik ook wel ‘tea-tree’ genoemd. De Traay verkoopt al jaren pure biologische Manuka, en bij de laatste oogst zijn er Kanukapollen gevonden in onze honing. Kanuka is nog wat minder bekend. Kanuka, ook wel witte tea tree genoemd is, net zoals Manuka, familie van de Theeboom.

De vakantietijd is weer aangebroken en dat betekent soms inpakstress. Wij helpen je graag om minder inpakstress te hebben.

Omega 3-vetzuren zijn essentiële, meervoudig onverzadigde vetzuren die het lichaam, net als vitaminen, mineralen en bepaalde aminozuren, niet zelf kan maken maar wel nodig heeft (en essentieel zijn) voor bepaalde belangrijke functies. De belangrijkste omega 3-vetzuren EPA (eicosapentaeenzuur) en DHA (docosahexaeenzuur) komen voor in vette vis (zoals zalm, haring, makreel, sardines en ansjovis) en uiteraard in visoliesupplementen. Er zijn ook plantaardige alternatieven in de vorm van voedingssupplementen op basis van algenolie, die een bron zijn van DHA. Andere plantaardige voedingsbronnen kunnen alfalinoleenzuur bevatten, een ander belangrijk omega 3-vetzuur. Denk aan walnoten, pompoenpitten, lijnzaad en chiazaad.

Bekijk hieronder welke lichaamsfuncties u met de omega 3-vetzuren EPA en DHA kunt ondersteunen.

Pagina 1 van 4