Blog

Omega 3-vetzuren zijn essentiële, meervoudig onverzadigde vetzuren die het lichaam, net als vitaminen, mineralen en bepaalde aminozuren, niet zelf kan maken maar wel nodig heeft (en essentieel zijn) voor bepaalde belangrijke functies. De belangrijkste omega 3-vetzuren EPA (eicosapentaeenzuur) en DHA (docosahexaeenzuur) komen voor in vette vis (zoals zalm, haring, makreel, sardines en ansjovis) en uiteraard in visoliesupplementen. Er zijn ook plantaardige alternatieven in de vorm van voedingssupplementen op basis van algenolie, die een bron zijn van DHA. Andere plantaardige voedingsbronnen kunnen alfalinoleenzuur bevatten, een ander belangrijk omega 3-vetzuur. Denk aan walnoten, pompoenpitten, lijnzaad en chiazaad.

Bekijk hieronder welke lichaamsfuncties u met de omega 3-vetzuren EPA en DHA kunt ondersteunen.

De lente is misschien wel het mooiste jaargetijde omdat alles dan nog een belofte in zich draagt en iedereen weer naar buiten gaat.

Wat is collageen? Hét schoonheidsgeheim waar iedereen het over heeft.

Collageen is een belangrijk eiwit in je lichaam wat zorgt voor algehele stevigheid en elasticiteit. Het zit in de structuren die je lichaam bij elkaar houdt zoals in botten, gewrichten, kraakbeen, spieren, pezen, maar ook in je huid! Hier is het een belangrijk onderdeel tegen huidveroudering.

Op sommige plaatsen bent u vanaf 6 november 2021 weer verplicht een mondkapje te dragen. Bijvoorbeeld in de supermarkt, of de bibliotheek.

De mondkapjesplicht geldt op plekken waar u geen coronatoegangsbewijs hoeft te laten zien. De overheid wil met deze maatregel de verspreiding van het coronavirus tegengaan. Als u een mondkapje draagt, beschermt u vooral de mensen om u heen. Als zij een mondkapje dragen, beschermen ze u.

Maar veel mensen ervaren ook nadelige effecten door het dragen van mondkapjes…..

Het begint tussen uw 40e en 60e jaar. Sommige vrouwen hebben geen klachten, andere wel.

Pagina 1 van 4